برای کاهش قند خون از ۴ تکنیک ساده استفاده کنید-هوران

برای کاهش قند خون از ۴ تکنیک ساده استفاده کنید

بسیاری از افراد در جهان مستعد ابتلا به دیابت یا افزایش قند هستند، اما روش‌های مناسبی را برای کنترل قند خون خود نمی‌شناسند. به نظر می‌رسد می‌توان با برخی راهکار‌های ساده قند را در خون کنترل کرد. در ادامه این مقاله از بخش سلامت و زیبایی همراه ما باشید.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، برای کنترل می‌توان ورزش کرد، دارو مصرف کرد یا مصرف برخی خوراکی‌ها را محدود کرد، اما روش‌های دیگری نیز وجود دارند:

خشکی پوست


مدیترانه ای

از غذا‌های مدیترانه‌ای لذت ببرید
براساس بررسی مطالعات منتشر شده در سال ۲۰۱۶ در مجله غدد درون ریز ایالات متحده، شانس ابتلا به دیابت در افرادی که از رژیم مدیترانه‌ای پیروی می‌کنند حدود ۲۰ تا ۲۳ درصد کمتر است. این رژیم غذایی بر اساس غذا‌های گیاهی از جمله میوه و سبزیجات، لوبیا، آجیل، غلات کامل و روغن زیتون تعیین می‌شود. در این رژیم گوشت قرمز، کره و شیرینی محدود است و ماهی و مرغ بیشتر مصرف می‌شود.

قند خون


خوراکی آبی

خوراکی‌های آبی بخورید
جالب است بدانید که خوراکی‌های آبی رنگ نقش موثری در کنترل قند خون دارند، خوردن آنتوسیانین‌های بیشتر (مواد مغذی که رنگ‌های قرمز و آبی روشن را به انگور و انواع توت‌ها می‌دهند) می‌تواند قند خون را کنترل کند.


صبحانه برای قند خون

وزن


صبحانه را از دست ندهید
اگر به طور مکرر وعده غذایی صبحگاهی را از دست می‌دهید، احتمال دارد به دیابت نوع ۲ مبتلا شوید. خوردن صبحانه ممکن است به تثبیت قند خون در طول روز کمک کند. به عنوان مثال، یک ترکیب سالم از پروتئین، کربوهیدرات‌های پیچیده و چربی می‌تواند بدن شما را در برابر قند خون کنترل کند.

بشتر ببینید
مزایای خرید آنلاین کتاب

پرتقال


لپ تاپ

جلوی تلویزیون و لپ تاپ غذا نخورید
غذا خوردن در برابر تلویزیون و لپ تاپ نقشی پررنگ در افزایش قند خون، پرخوری و چاقی دارد. اگر دوست دارید در حین دیدن سریال و فیلم محبوبتان یا حین کار خوراکی بخورید، حتما خوراکی‌های روی میز را بررسی کرده و از قرار دادن خوراکی‌های و پرکالری و شیرین جدا خودداری کنید.


منبع: انتخاب

در انتها امیدواریم که از مطلب «کاهش قند خون با ۴ روش ساده» خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۸ , شهریور ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید