کدام از این ۲ بهتر است؛ شیر کم چرب یا پرچرب ؟-هوران

کدام از این ۲ بهتر است؛ شیر کم چرب یا پرچرب ؟

شیر یکی از مواد غذایی پر مصرف و بسیار توصیه شده از سوی پزشکان برای سلامتی است. این مایع مغذی که برای بسیاری از بیماری ها و سلامت بدن از جمله جلوگیری از پوکی استخوان بسیار توصیه شده است دارای دو نوع کم‌چرب و پرچرب است اما سوال مهم این است شیر کم چرب بهتر از یا پرچرب؟ در ادامه این مقاله از بخش تغذیه همراه ما باشید.

شیر کم چرب و پرچرب


مسئله مهمی که همواره در هنگام خرید به آن توجه بسیاری می شود و اختلافات زیادی برسر آن وجود دارد این است که شیر کم چرب بهتر است یا پرچرب ؟ برخی می گویند شیر کم چرب دارای مواد مغذی کمتری است و طعم خوبی ندارد و به اندازه کافی برای بدن مفید نیست عده ی دیگری نیز می گویند شیر پرچرب دارای مقدار زیادی چربی است که می تواند برای بدن نامناسب و بد باشد.


شیر کم چرب و پرچرب

شیر کم‌چرب تقریبا همان میزان پروتئین چربی را در خود حفظ می کند اما در طی پردازش از بین بردن چربی ویتامین های خود را از دست می دهد. شیر کم‌چرب ویتامین های کمتری دارد اما به آن ویتامین های زیادی اضافه می کنند. همچنین این شیر بدون کلسترول است که در نتیجه خطر ابتلا به سکته قلبی را کاهش می دهد اما نکته منفی در این نوع شیر این است که در نسبت با شیر پرچرب دارای قند بیشتری است که به آن اضافه می کنند.

کدام از این 2 بهتر است؛ شیر کم چرب یا پرچرب ؟


شیر کم چرب بین افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند بسیار جذاب است پرا که دارای چربی کمتری است و بنظر سالم تر می رسد اما این نکته را نباید فراموش کرد که شیر کم چرب دارای قند بیشتری است که این مسئله می تواند برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مشکل از باشد.

بشتر ببینید
8 خاصیت شگفت انگیز لیموترش

محققان معتقدند که چربی اشباع شده در شیر پرچرب احساس رضایت و پرشدن بهتر و سریع تری در نسبت با نوشیدن شیرکم چرب برای شما دارد.

در هنگام انتخاب شیر بهتر است به این نکته توجه کنید که کدام از این موارد بیشتر می تواند برای بدن شما مفید باشد.

کدام از این 2 بهتر است؛ شیر کم چرب یا پرچرب ؟


منبع: بانک اول

در انتها امیدواریم که از مطلب «شیر پرچرب یا کم‌چرب» خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۴ , شهریور ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید