۵ اشتباه آرایشی برای کسانی که چشمان کوچک دارند-هوران

۵ اشتباه آرایشی برای کسانی که چشمان کوچک دارند

هر فرد ویژگی‌های ظاهری متفاوت و مختص به خودش را دارد.

چشم کوچک یا درشت، لب‌های باریک یا قلوه ای، گونه‌های برجسته، صورت گرد و … آرایش یکی از روش‌هایی است که افراد با استفاده از متد مختلف، زیباترین اعضای صورت خود را به گونه‌ای نمایش می‌دهند که زیباتر و در مرکز توجه باشد و اگر ایرادی وجود دارد، آن را پوشانده و به شکل دیگری در بیاورند.  در ادامه این مقاله از بخش نکات آرایشی و زیبایی هوران همراه ما باشید.

اگر چشمان شما ریز و کوچک است، شاید برای درشت‌تر جلوه دادن آن در هنگام آرایش مرتکب اشتباهاتی شوید که شما را به نتیجه مطلوب نرساند. ولی قصد داریم در ادامه اشتباهات رایج آرایشی برای افراد دارای چشم‌های کوچک را معرفی کنیم تا هرچه زودتر از آن‌ها دوری کنید.

راز چشمان زیبا


فرم کلی چشمان شما نقش مهمی در نوع آرایش ایفا می‌کند. برای آنکه بتوانید میکاپ و آرایش مناسبی روی صورت خود خلق کنید، باید با تکنیک‌ها و مهارت‌های مخصوص آن آشنا شوید. گاهی مشاهده ویدیو‌های آموزش آرایش که این روز‌ها در تمام شبکه‌های اجتماعی ترند شده اند، ساده به نظر می‌رسند.

ولی اگر برای بار اول این روش را امتحان کرده و آنچه باید به وجود آید را مشاهده نکردید، نا امید نشوید. به مرور زمان، با حوصله و البته با استفاده کردن از محصولات آرایشی با کیفیت به نتیجه مطلوب دست پیدا می‌کنید.

شاید به دنبال استفاده از سایه چشم، خط چشم یا ریمل قصد داشته باشید چشم‌ها را درشت‌تر نشان دهید. ولی اگر ندانید چگونه باید این لوازم آرایشی را در روش بهتر و مناسب‌تر استفاده کرد، اشتباه ایجاد شده تاثیری که انتظار دارید را روی صورتتان نمی‌گذارد. پس با این اشتباهات آشنا شوید.

بشتر ببینید
آموزش ۶ روش خط و سایه چشم

اشتباه اول: خط چشمان را درون پلک چشم استفاده می‌کنید

استفاده از خط چشم یا مداد درون پلک‌ها باعث کوچکتر شدن چشم می‌گردد. این روش باعث می‌شود چشم‌ها ظاهری خشن و زمخت داشته باشند.

ولی استفاده از خط چشم در لبه بیرونی پلک چشم‌ها را درشت‌تر از آنچه هست، به نظر می‌رساند. بهتر است از خط چشم‌هایی که رنگ بسیار تیره دارند استفاده نکنید، رنگ‌های روشن باعث روشن‌تر شدن چشمان شما و بزرگتر کردن آن‌ها می‌شوند.

چشمان


اشتباه دوم: ابرو‌های خود را نازک می‌کنید

ابرو ‌ها چشمان را قاب می‌کنند. پس اگر چشم‌های ریز و کوچکی دارید، باید به فرم و ظاهر ابرو‌های خود توجه بیشتری داشته باشید، مناسب‌ترین فرم در این چشم ها، ابرو‌های پهن و مرتب است.

بهتر است در وکس صورت یا برداشتن ابرو زیاده روی نکنید، چرا که ابرو‌های نازک باعث نمی‌شود چشم هایتان بزرگتر به نظر برسد و حتی توجه بیننده را هم به سمت چشم نمی‌کشاند. اگر به ناچار به سمت ابرو‌های نازک رفتید، برای آرایش و نتیجه بهتر با استفاده از مداد ابرو، آن را پر پشت و پهن‌تر کنید.

توجه داشته باشید که در این حالت باید به سراغ مداد هم رنگ مو‌های ابروی خود باشید تا توهمی از پرپشتی آن به بیننده القا کند.


اشتباه سوم: از کانسیلر جامد استفاده می‌کنید

بهتر است از کانسیلر مایع استفاده کنید چرا که به طور یکنواخت تری روی پوست صورت پخش می‌شود. کانسیلر مایع خطوط اطراف چشم را هم نازک نر نشان می‌دهد.

چشمان خاص


اشتباه چهارم: از سایه چشم درست استفاده نمی‌کنید

سایه چشمان مانند یک شمشیر دو لبه است، می‌تواند به زیباتر شدن میکاپ چشمان شما کمک کند یا باعث نابودی همه زحمتهایتان شود. اگر از سایه تیره رنگ چشمان استفاده کنید، چشمان خود را کوچکتر کرده اید.

بشتر ببینید
3 عیب چشم و ابرو های‌تان را خودتان بگیرید

بهتر است برای سایه چشم به سراغ بیش از یک رنگ و در حالت ایده آل به سراغ رنگ‌های مکمل بروید. همیشه رنگ روشن‌تر را در بخش داخلی پلک نزدیک به غده اشکی به کار ببرید و رنگ‌های تیره‌تر را در قسمت خارچی پلک استفاده کنید تا عمق و بعد بهتری ایجاد کند.


اشتباه پنجم: از ریمل کیفیت پایین استفاده می‌کنید

هنگامی که زمان زیادی را برای زدن ریمل به مژه‌های خود صرف کرده اید و سپس مشاهده می‌کنید مژه‌ها به هم چسبیده و گلوله‌های ریمل روی آن‌ها جمع شده اند، حق دارید ناامید و عصبانی شوید! به همین دلیل تاکید می‌شود برای خرید ریمل، مدل‌های با کیفیت تری را انتخاب کنید.

زمانی که خرده مژه‌های ریمل یا مایع مخصوص آن به شکل گلوله‌های کوچک روی مژه‌ها تشکیل و مژه هایتان به صورت تار‌های ضخیم دیده شوند، چشم‌ها کوچکتر به نظر می‌رسند.


چند نکته کاربردی مهم برای آرایش چشم در صورت

در ادامه موارد گفته شده چند نکته مهم در رابطه با آرایش چشم و اشتباهات کوچک دیگری را نیز در نظر بگیرید.

سایه چشم را به مقدار زیاد و آرایش اسموکی و دودی را بیش از حد استفاده نکنید. نتیجه‌ای که با این اشتباه حاصل می‌شود چشم‌های کوچکتر از اندازه واقعی شان است.
از لوازم آرایش به اندازه زیاد استفاده نکنید و به سراغ میکاپ سنگین برای صورت خود نباشید.

کرم پودر، خط چشم، سایه چشم، رژ لب، مژه مصنوعی و … را به طور همزمان و به میزان زیاد به کار نبرید. جمله معروف “کم، بیشتر است” در مورد آرایش کردن هم صدق می‌کند.
خط چشم خود را روی پلک‌ها به سمت پایین نکشید. برای کشیدن خط چشم آن را به سمت بالا ببرید و کمی زاویه بدهید، در غیر این صورت ظاهرتان ناراحت به نظر می‌رسد.

بشتر ببینید
معجزه ای به نام شاه تره با 6 خاصیت اعجب انگیز!

خط چشم پهن نکشید. این ترفند ممکن است نتیجه عکس داشته باشد، پس بهتر است خطوط باریک و ظریف را برای پلک‌ها انتخاب کنید.

رنگ‌های روشن را به تنهایی استفاده نکنید. بلکه بهتر است آن‌ها را با رنگ‌های تیره ترکیب کنید و البته استفاده از رنگ‌های مکمل گزینه‌های بهتری هستند. این توصیه را هم می‌توانید برای آرایش چشم و هم برای ست کردن لباس‌های خود در نظر داشته باشید.

اگر همه این موارد را در ذهن خود نگهدارید، بدون شک آرایش چشم بی عیب و نقصی خواهید داشت. به یاد داشته باشید که به سراغ لوازم آرایشی با کیفیت باشید چرا که سلامت پوست و چشمان شما به این لوازم وابسته است.

منبع: steptohealth


۱۹ , مرداد ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید