۵ نکته سلامت روان و ارتباط با تغذیه | هورآن

تغذیه و سلامت روان

همانگونه که قبلاً نیز گفته شد تغذیه سالم نقش و تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسمی فرد دارد. شاید جالب باشد بدانید که تغذیه نقش و تاثیر بسیار زیادی در سلامت روحی نیز دارد و می‌تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های روحی داشته باشد بنابراین توصیه می‌شود که افراد تغذیه سالم را جدی گرفته و از آن حاصل نشوند.


استرس و سلامت روان

یکی از عواملی که در صورت کنترل نشدن می‌تواند موجب ابتلا به بسیاری از بیماری‌های روانی شود مانند افسردگی شود، استرس و اضطراب است. شاید جالب باشد بدانید که مصرف مواد غذایی مفید و همچنین برخورداری از یک برنامه غذایی سالم می تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در کنترل استرس و اضطراب و درنتیجه جلوگیری از ابتلاء به بسیاری از بیماری‌های روانی داشته باشد بنابراین به همگان توصیه می‌شود که با برخورداری از یک برنامه غذایی مناسب نقش و تاثیر بسیار زیادی در کنترل استرس داشته باشند.


شادی

شاید برایتان جالب باشد بدانید که مصرف برخی از مواد غذایی و مواد خوراکی می‌تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در شادی فرد داشته باشد و در سلامت روانی او مؤثر واقع شود بنابراین توصیه می‌شود که با مراجعه به  متخصصین تغذیه و دریافت یک برنامه غذایی مناسب و مفید در جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های روانی نقش و تاثیر داشته باشند.

پاک کننده


زعفران

مصرف زعفران نقش و تاثیر بسیار زیادی در شاطی فرد دارد و می‌تواند در جلوگیری از افسردگی و بسیاری دیگر از بیماری‌های روانی مؤثر باشد بنابراین متخصصان تغذیه و همچنین دانشمندان توصیه می‌کنند که افراد برای آرامش روان مصرف زعفران را جدی گرفته و از آن غافل نشوند.
این نکته قابل تذکر است که مصرف میوه‌ها نیز نقش و تاثیر بسیار زیادی در شادی فرد و همچنین جلوگیری از افسردگی او دارد بنابر این متخصصان توصیه می‌کنند که برای دستیابی به آرامش روان مصرف میوه‌ها را نیز جدی گرفته و مصرف آن غافل نشوید.

بشتر ببینید
4 راهکار برای مقابله با بی خوابی

دمنوش‌ها و سلامت روان

دمنوش‌ها نقش و تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسمی روانی فرق دارد و می‌تواند از احتمال ابتلاء فرد به بسیاری از بیماری‌های روانی جلوگیری کرده و نقش و تاثیر بسیار زیادی در شادی فرد داشته باشند بنابراین توصیه می‌شود که افراد برای دستیابی به شادی و همچنین کاهش خطر ابتلاء به بسیاری از بیماری‌های روانی مصرف دمنوش‌ها را جدی گرفته و از مصرف دمنوش‌ها غافل نشوند زیرا غافل شدن است مصرف دمنوش‌ها می‌توانند نقش و تاثیرات مضر بسیار زیادی برای فرد داشته باشد.

دمنوش و سلامت روان


برخی از دمنوش‌ها نقش و تاثیر بسیار زیادی در آرامش روان و همچنین آرام سازی اعصاب فرد دارد بنابراین توصیه می‌شود که در هنگام اختلالات عصبی با استفاده از دمنوش‌ها نقش و تاثیر بسیار زیادی در کاهش ناراحتی و آرام‌سازی اعصاب خود داشته باشید.


افسردگی

تغذیه مناسب نقش و تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از ابتلا به افسردگی دارد و می‌تواند در صورت ابتلا به افسردگی در روند بهبود شما بسیار موثر واقع شود بنابراین لازم است که تمامی افراد استفاده از تغذیه مناسب را جدی گرفته وبا استفاده از تغذیه مناسب از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی خودداری نمایند. دانشمندان به تازگی نقش و تاثیر تغذیه در افسردگی را کشف کرده‌اند و فهمیده‌اند که افرادی که از تغذیه نامناسب برخوردار می باشند نسبت به سایر افراد بیشتر دچار افسردگی می شوند.


جسم و روان

جسم و روان بسیار به یکدیگر مرتبط می باشد به همین دلیل است که می‌توانیم بگوییم بیماری‌های جسمی نقل شد تاثیر بسیار زیادی بر روی روان فرد دارد و می‌تواند موجب ابتلاء فرد به بسیاری از بیماری‌ها شود. به همین دلیل است که بسیار توصیه می‌شود که افراد با مراجعه به متخصصان تغذیه و یا کارشناسان درمانی و دریافت یک برنامه غذایی مناسب نقد شد تاثیر بسیار زیادی در تامین سلامت جسمی و روحی بدن خود داشته باشند زیرا با تامین سلامت جسمی بدن می‌توانیم بگوییم که سلامت روحی و نیز تا حدود زیادی تامین می شود بنابراین لازم است که تمامی افراد تغذیه سالم را جدی گرفته و از آن غافل نشوند.

بشتر ببینید
چرا دختران جوان به مردان مُسِن و بالای 60 سال تمایل دارند؟

مراجعه به دکتر

شما نیز برای تامین سلامت جسمی و روحی خود می‌توانید با مراجعه به متخصصان تغذیه و یا کارشناسان رژیم درمانی و دریافت برنامه غذایی متناسب با خود و بکارگیری روش‌ها و متدهای روز دنیا نقش و تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی و همچنین تامین سلامتی و تناسب اندام خود داشته باشید.

مراجعه به متخصصان تغذیه و کارشناسان رژیم درمانی می‌تواند نقش و تاثیر بسیار مؤثری در سلامت روانی فرد داشته باشد زیرا تغذیه به طور مستقیم و غیرمستقیم نقش و تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از بیماری‌های روانی دارند و تغذیه نامناسب می‌تواند موجب ابتلا به بسیاری از بیماری‌های روانی شود.

سلامت روان


دوری از مواد مخدر برای سلامت روان

توصیه می شود که افراد برای برخورداری از سلامت روان از مصرف مواد مخدر و دخانیات خودداری نمایند و با ترک مصرف مواد مخدر دخانیات نقش و تاثیر بسیار زیادی در تامین سلامت جسمی یا روحی خود داشته باشند و تندرستی و تناسب اندام را برای خود فراهم کنند.

همچنین متخصصان توصیه می‌کنند که ورزش کردن نقش و تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسمی و روانی فرد دارد و می‌تواند موجب پیشگیری بسیاری از بیماری‌های روانی شود بنابراین لازم است که تمامی افراد ورزش کردن را جدی گرفته و با ورزش کردن سلامت روان خود را تامین کرده و در تندرستی و تناسب اندام خود مؤثر باشند.


نتیجه‌گیری

ازآنجایی‌ که مصرف برخی از خوراکی‌ها و دمنوش‌ها می‌تواند به طور مستقیم و غیرمستقیم نقش و تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی و سلامت روان و همچنین موجب شادی فرد شود بنابراین لازم است که تمامی افراد به این دسته از خوراکی‌ها توجه و دقت کافی داشته باشم تو از خوردن آن‌ها غافل نشوند زیرا شادی یکی از عواملی است که می‌توانند در جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و همچنین افسردگی جلوگیری کند.

بشتر ببینید
تغذیه و تناسب اندام

بنابراین لازم است که شما برای پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری های  جسم یا روانی و برخورداری از سلامت روان مراجعه به متخصص تغذیه و دریافت برنامه غذایی مناسب با خود و همچنین ورزش کردن نقش و تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از ابتلا به این بیماری‌ها داشته باشید و یک زندگی شاد و سلامت را برای خود و اطرافیان خود بسازید.


در انتها امیدواریم که از مطلب «تغذیه وسلامت روان» خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۷ , مهر ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید