دلایل ۰ بودن ‌تاثیر الگوی کاهش وزن خطی در چربی سوزی-هوران

دلایل ۰ بودن ‌تاثیر الگوی کاهش وزن خطی در چربی سوزی

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره الگوی کاهش وزن خطی به منظور چربی سوزی صحیح توضیحاتی داد. در ادامه این مقاله از بخش کاهش وزن هوران همراه ما باشید.

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره الگوی کم شدن وزن اظهار کرد: خیلی از افراد فکر می‌کنند که الگوی کاهش وزن به صورت خطی است، یعنی به این صورت که باید هر هفته یک کیلو از وزن خود را کم کرده و همین روند را تا انتها ادامه دهند؛ برای مثال افراد تصور می‌کنند اگر هر هفته یک کیلو از وزنشان کم شود، در نهایت پس از گذشت ۳ ماه به کم شدن وزن ۱۲ کیلویی خواهند رسید، اما این اتفاق به هیچ عنوان نخواهد افتاد و آن‌ها نباید انتظار کاهش وزن به این میزان را داشته باشند.

جوزدانی در ادامه به دلایل اینکه چرا کاهش وزن خطی در طول سه ماه اتفاق نخواهد افتاد، اشاره کرد؛

دلایل 0 بودن ‌تاثیر الگوی کاهش وزن خطی در چربی سوزی


۱_ کاهش وزن افراد وابسته به کالری‌ها نبوده بلکه وابسته به نوع مواد غذایی است که دریافت می‌کنیم؛ بنابراین اگر فردی هستید که از روش‌های کالری شماری استفاده می‌کنید، باید بدانید که با استفاده از این روش‌ها متابولیسم بدن خود را بهم می‌ریزید و همین عامل باعث می‌شود تا کاهش وزن خوبی نداشته باشید.

۲_ کم خوری‌های بیش از اندازه دومین عامل کم شدن وزن اشتباه است، معمولا افرادی که خودشان رژیم می‌گیرند میزان دریافت انرژی‌شان را به شدت کاهش می‌دهند و همین عامل باعث می‌شود تا بدن‌شان با میزان کمی از دریافت مواد غذایی مطابقت پیدا کند که در این‌صورت حداقل متابولیسم پایه بدن‌شان برای چربی سوزی جواب نخواهد داد و در نتیجه پس از مدتی کم شدن وزن، به هیچ عنوان اتفاق نمی‌افتد و لازم است تا روش‌ها و تدابیر دیگری برای این هدف اندیشیده شود.

بشتر ببینید
رژیم غذایی غلط برای کاهش وزن

۳_ ایجاد سلولیت در بدن سومین عامل الگوبرداری از کاهش وزن نادرست است، در واقع سلولیت‌ها یکی از عواملی هستند که مانع از روند کاهش وزن خطی خواهند شد.

ترازو


نادرست بودن الگوبرداری از روش کاهش وزن خطی

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: روند کم شدن وزن افراد به صورت خطی نبوده بلکه به صورت زیگزاکی است که گاهی اوقات با کاهش وزن سریع و گاهی هم کند همراه خواهد بود.

تغذیه


جوزدانی با اشاره به مصرف میوه و سبزی در طول رژیم غذایی بیان کرد: مصرف میوه و سبزی تازه یک منبع غذایی اصلی است که توصیه می‌شود افراد میوه‌ها را با پوست به میزان حداقل ۲ الی ۳ واحد در طول روز استفاده کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان یادآوری کرد: بهتر است در ایام کرونا از سبزی به صورت پخته استفاده شود و از آنجایی که تنوع سبزی‌ها بسیار زیاد است؛ بنابراین مصرف آن‌ها تاثیر بسیار زیادی بر سیستم ایمنی بدن خواهد داشت.


منبع: باشگاه خبرنگاران

در انتها امیدواریم که از مطلب «دلایل ۰ بودن ‌تاثیری الگوی کاهش وزن خطی در چربی سوزی» خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۱ , شهریور ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید