فرم دهی باسن، ۵ ورزش مخصوص !-هوران

فرم دهی باسن، ۵ ورزش مخصوص !

ورزش و زیبایی باسن

همانگونه که قبلاً نیز اشاره شد یکی از روش‌ های فرم دهی باسن ورزش کردن است. ورزش کردن نقش و تاثیر بسیار زیادی بر تناسب اندام و زیبایی اندام فرد دارد و می‌تواند تاثیر مستقیم روی سلامت جسمی و روانی فرد داشته باشد.

فرم دهی باسن، 5 ورزش مخصوص !

به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند که تمامی افراد ورزش کردن را جدی گرفته و از آن غافل نشوند و با اختصاص دادن روزانه چند دقیقه به ورزش کردن بتوانند نقش و تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسمی یا روحی خود و همچنین تناسب اندام و زیبایی خود داشته باشند.


درست است که ورزش کردن در تناسب اندام بسیار موثر می باشد اما تمامی ورزش ها جهت فرم دهی باسن  موثر نمی‌باشند و همین موضوع و اهمیت شناخت ورزش‌های مناسب جهت بزرگ کردن باسن را نشان می‌دهد.

در این مقاله سعی داریم شما را با ورزش‌هایی که موجب فرم دهی و بزرگ شدن باسن می‌شود آشنا کنیم تا بتوانید با استفاده از این ورزش‌ها نقش و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و تناسب اندام خود داشته باشید و در مدت زمانی اندک به اندام متناسب خود دست یابید.


امروزه داشتن اندامی زیبا بخصوص باسن خوش فرم و موضوعات مورد توجه اکثر بانوان قرار گرفته است و بسیاری از بانوان برای دستیابی به تناسب اندام و بزرگ کردن باسن خود روش‌های مختلفی را به کار می‌گیرند که یکی از موثرترین این روش ها ورزش کردن می باشد . در مرحله اول شما باید شناخت و اطلاعات کافی درباره انواع ماهیچه های باسن داشته باشید و سپس نسبت به انجام ورزش ها اقدام نمایید.


ماهیچه های باسن

باسن از سه ماهیچه تشکیل شده است. این ماهیچه‌ها از نوع مخطط بوده و نقش مهمی در دویدن، ایستادن، راه رفتن و پوسچرال فرد دارند و تقویت آن‌ها در تناسب اندام فرد بسیار مؤثر می‌باشد.

ماهیچه‌های باسن به دو دسته تقسیم بندی میشوند: طبقه سطحی و طبقه عمقی.


طبقه سطحی

ماهیچه سرینی بزرگ: از عصب سرینی تحتانی عصب دهی شده و در حرکات پا مانند باز شدن ران، چرخش خارجی آن و ایستادن نقش مهمی را ایفا می‌کند و تقویت آن می تواند در تناسب اندام بسیار موثر واقع شود.

ماهیچه سرینی متوسط: از عصب سرینی فوقانی عصب دهی شده و عمل چرخش داخلی پا و دور کردن پا بنا بر عهده دارد همچنین تقویت آن می تواند در فرم دهی باسن بسیار موثر باشد.
ماهیچه سرینی کوچک: از عصب سرینی فوقانی عصب دهی شده  و وظیفه  چرخش داخلی مفصل ران و دور کردن پا را برعهده دارد.


داشتن شناخت و اطلاعات کافی درباره هر یک از این ماهیچه‌ها می‌تواند در فرم دهی و بزرگ‌سازی باسن بسیار موثر واقع شود و به شما کمک کند که با استفاده از ورزش‌های مخصوص در زمان کمتری به اندام ایده‌آل خود دست یافته و نقش و تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسمی خود داشته باشید.

همچنین به این نکته توجه فرمایید که تقویت این عضلات می‌تواند در تقویت عضلات کف لگن و جلوگیری از بیماری‌های کف   لگن بسیار موثر واقع شود.

باسن


طبقه عمقی

یکی دیگر از انواع ماهیچه‌های باسن که باید به آن دقت و توجه لازم و کافی داشته باشیم توقع عمقی می باشد. این نوع ماهیچه خود دارای انواع مختلفی می مشهد که در این مقاله سعی داریم این ماهیچه‌ها را به شما معرفی کرده و در حفظ و تقویت آن‌ها یاریگر شما باشیم.

ماهیچه گلابی‌شکل (پیریفورمیس): عمل این ماهیچه دور کردن و چرخاندن بیرونی ران می باشد بنابراین می‌توانیم بگوییم که این ماهیچه که از ماهیچه‌های مهم درعمل حرکت پا می باشد که تقویت آن بسیار لازم و ضروری است.

ماهیچه دوقلوی بالایی: از خار ایسکیوم شروع شده و تا حفره تروکانتر بزرگ ادامه دارد و عمل آن چرخش خارجی ران را بر عهده دارد بنابراین لازم است که در حفظ و تقویت آن کوشا باشیم.


ماهیچه دوقلوی پایینی: کار ماهیچه دوقلوی پایینی، چرخاندن ران به سمت جانبی است تلف شد تاثیر بسیار مهمی در راه رفتن ایفا می کند.

ماهیچه مربع رانی: عمل این ماهیچه چرخش خارجی ران و نزدیک کردن پا به پای ثابت بر روی زمین میباشد و نقش و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و تناسب اندام دارد.

بشتر ببینید
همه چیز در مورد یوگا + 9 مزیت اصلی

ماهیچه سدادی خارجی (عضله ابتراتور خارجی):  این عضله وظیفه چرخش خارجی ران را بر عهده دارد بر همین موضوع موجب شده‌است که نقش و تاثیر بسیار زیادی در حرکت داشته باشد.

همچنین به این نکته توجه فرمایید که ضعف این عضلات می توانند در ایجاد کمر درد بسیار موثر واقع شود بنابراین لازم است که ورزش‌های لازم را جهت تقویت این عضلات به کار گیریم و با تقویت نقش و تاثیر بسیار موثر در سلامت جسمی خود و همچنین فرم دهی باسن خود داشته باشیم.


ورزش های باسن

به این نکته توجه فرمایید که تمامی این ورزش‌ها معنای همه افراد قابل اجرا می‌باشد اما باید دقت و توجه کافی بر اجرای صحیح آن‌ها صورت گیرد. در صورت اجرای صحیح این ورزش ها می توانیم در فرم دهی باسن  خود موثر واقع شویم و اندامی زیبا را نصیب خود نماییم. همچنین انجام صحیح این ورزش ها می تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسمی فرد داشته باشد و از ابتلاء فرد به بسیاری از بیماری‌ها و بسیاری از دردها جلوگیری کند.


بالا بردن ران تک پا یا پل زدن

 این ورزش یکی از ورزش‌های موثر در فرم دهی باسن  می‌باشد که موجب تقویت عضلات لگن و باسن می شود. همچنین به این نکته توجه فرمایید که این ورزش می‌تواند برای بیماران که کنترل کافی بر روی ادرار خود ندارند نیز موثر باشد.
نحوه انجام این ورزش به این‌گونه است که یکی از پاها به طور ثابت بر روی زمین قرار می‌گیرد و پای دیگر بالا بوده و فرد سعی در بالا بردن باسن خود بدون حرکت بالا تنه خود دارد.

باسن


حرکت لانچ بدون وزنه یا اسپلیت اسکات

این ورزش نیز یکی دیگر از ورزش‌های مؤثر در تقویت عضلات باسن و فرم دهی باسن می‌باشد که نقش و تاثیر بسیار زیادی در تقویت عضلات ران و مچ پا نیز ایفا می کند.
نحوه انجام این ورزش به این‌گونه است که فرد یکی از پاهایش را جلو تر از دیگری قرار داده و سعی می‌کند کمی بنشیند و دوباره بلند شود.


 بالا رفتن از سکو یا از جلو

این حرکت ورزشی نیز یکی دیگر از حرکات موثر در فرم دهی باسن   و تقویت عضلات باسن می باشد که نقش و تاثیر بسیار زیادی بر روی عضلات ران و مچ پا نیز ایفا می‌کند و به راحتی قابل انجام می‌باشد.
نحوه انجام این حرکت ورزشی این‌گونه است که شما یک میز و یا یک صندلی را گذاشته و سعی می‌کنید با یکی از پاهای خود را روی آن قرار داده و کل بدنتان را بالا بکشید.


بالا رفتن از سکو از بغل

 بالا رفتن از سکو از بغل یکی دیگر از ورزش‌هایی می‌باشد که نقش و تاثیر بسیار گسترده‌ای در بزرگ کردن و فرم دهی باسن   دارد و همچنین در تقویت عضلات را نیز بسیار مؤثر است و به راحتی قابل انجام می‌باشد.
نحوه انجام این ورزش مانند ورزش سکو از جلو می باشد با این تفاوت که فرد در این ورزش سعی می‌کند  که با قرار دادن یکی از پاهایش از بغل و روی میز و یا صندلی کل بدنش را بالا بکشد.


گام برداشتن به جلو و کشش عضلات

این ورزش نیز یکی دیگر از ورزش های مؤثر در فرم دهی باسن و ران می‌باشد که نقش و تاثیر بسیار گسترده‌ای در تقویت عضلات باسن و ران داشته و می‌توانند از ابتلاء فرد به بسیاری از بیماری‌ها نیز جلوگیری کند.
نحوه انجام این ورزش به این‌گونه است که فرد پاهایش را دو برابر عرض شانه‌اش باز کرد و بر روی یکی از پاهایش خم شده و دوباره به حالت اولیه بازمی‌گردد.


گام برداشتن به بغل و کشش عضلات داخل پا

این ورزش نیز مانند ورزش گام برداشتن به جلو می باشد با این تفاوت که در این ورزش فرد به بغل گام برمی‌دارد و خم می‌شود و دوباره به حالت اولیه باز می‌گردد. ورزش نیز یکی دیگر از ورزش‌های موثر می باشد که نقش و تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از ابتلاء فرد به بسیاری از دردها و بیماری‌ها می‌شود و تأثیرات بسیار گسترده‌ای در تقویت عضلات ران و باسن و همچنین فرم دهی باسن ایفا می‌کند.
انجام این ورزش بسیار آسان بوده و فرد می‌تواند به‌راحتی و در خانه این ورزش را انجام دهد و در تقویت عضلات بدن خود موثر واقع شود و همچنین در مدت زمانی کوتاه به تناسب اندام دست یابد.

بشتر ببینید
درمان شوره سر، پاسخ به 3 سوال متداول

به بغل راه رفتن با کش ضربدری

راه رفتن به بغل با استفاده از کش ضربدری یکی دیگر از روش‌هایی می‌باشد که موجب تقویت عضلات باسن و  فرم دهی باسن می شود و نقش و تاثیر بسیار زیادی نیز در تقویت عضلات پا و ران ایفا می کنند.
نحوه انجام این ورزش بسیار آسان بوده و فرد می‌تواند با استفاده از یک کش و بستن کش به صورت ضربدری  این ورزش را به راحتی و در خانه انجام دهد .


بالا نگه داشتن باسن

 این حرکت نیز یکی دیگر از حرکت‌های بسیار موثر می باشد که موجب تقویت عضلات ران و باسن می‌شود و به‌راحتی مرد می‌تواند بدون نیاز به هیچ‌گونه وسیله و در خانه این حرکت را انجام داده و نتایج شگفت‌انگیز آن را تماشا کند.
نحوه انجام این حرکت این صورت است که فرد باید به سرعت پل مانند روی زمین خوابیده و سعی کند و اثرش را برای مدتی بالاتر از سایر نقاط بدنش قرار دهد.
این حرکت همچنین تأثیرات بسیار زیادی برای کنترل استرس داشته و می‌تواند از بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی فرد جلوگیری کند.

بنابراین اگر شما نیز به دنبال فرم دهی باسن  بزرگ کردن باسن و همچنین برخورداری از اندامی زیبا و متناسب هستند می‌توانید با استفاده از این روشن شد تاثیر بسیار زیاد در تناسب اندام خود داشته باشید و در مدت زمانی اندک و اندام ایده‌آل خود دست یابید.


راه رفتن با تراباند روی مچ

این ورزش نیز یکی دیگر از ورزش‌های تقویت عضلات بدن می باشد که نقش و تاثیر بسیار گسترده در تقویت عضلات ران و همچنین تقویت عضلات باسن و فرم دهی باسن   دارد و به عنوان روشی موثر برای بزرگ کردن باسن و حالت‌دهی باسن مورداستفاده قرار می‌گیرد.
علی‌رغم انجام این فعالیت ورزشی و این‌گونه است که شما باید تراباند مربوطه رو دور مچ پای خود بسته و سپس سعی کنید که با استفاده از آن راه بروید.

ورزش به‌عنوان یکی از ورزش‌های مؤثر در نظر گرفته شده‌است که بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند با استفاده از این ورزش و به کارگیری این فعالیت تا نقش و تاثیر بسیار زیادی در تناسب اندام و بزرگ کردن باسن خود داشته باشید.


راه رفتن با تراباند روی زانو

 این ورزش نیز مانند ورزش قبل می‌باشد و نقش و تاثیر بسیار زیادی در تقویت عضلات ران و باسن دارد و می‌تواند به‌عنوان یکی از ورزش‌های موثر برای فرم دهی باسن مورد استفاده قرار گیرد.
تفاوت نحوه انجام این ورزش با ورزش قبل این است که تراباند به جای بسته شدن بر روی مچ بر روی زانو بسته شود و فرد تلاش رفتن می‌کند.
این ورزش به‌عنوان یکی از ورزش‌های بسیار مؤثر در تقویت عضلات باسن و ران شناخته شده‌است که بسیاری از متخصصان و ورزشکاران توصیه می‌کنند که انجام این ورزش را برای دستیابی به اندامی زیبا و متناسب فراموش نکنید.


دویدن

دویدن یکی دیگر از ورزش هایی می باشد که می‌تواند در تقویت عضلات باسن و فرم دهی باسن بسیار موثر واقع شود بنابراین اگرچه خواهان دستیابی به اندامی زیبا و متناسب هستید توصیه می شود که دویدن را در برنامه ورزشی خود قرار داده و از آن غافل نشوید و با استفاده از این فعالیت‌ها ورزشی علاوه بر تندرستی نقش و تاثیر بسیار گسترده‌ای در سلامت جسمی و روحی خود داشته باشید و در کاهش استرس های خود نیز موثر واقع شویم. 

افزایش اعتمادبه‌نفس در روابط زناشویی و روابط جنسی یکی دیگر از مزایای دستیابی به اندامی زیبا و تناسب اندام و همچنین بزرگ بودن سایز باسن می باشد.

بشتر ببینید
با 2 ویژگی اصلی رژیم لاغری دوپامین آشنا شوید

راه رفتن در سربالایی

 از دیگر فعالیت‌های ورزشی می‌تواند نقش و تأثیراتی بسیار گسترده و ارزنده در فرم دهی باسن  و بزرگ شدن باسن داشته باشد راه رفتن در سربالایی می باشد بنابراین توصیه می‌شود که اگر خواهان داشتن باسن بزرگ و خوش فرم و همچنین تناسب اندام هستید راه رفتن در سربالایی را نیز فراموش نکنید.


دیگر فواید تقویت عضلات باسن

 تقویت عضلات باسن و فرم دهی باسن  و همچنین ورزش کردن علاوه بر نقش و تاثیر بسیار گسترده که در تناسب اندام و زیبایی فرق دارند تأثیرات بسیار گسترده‌تری نیز در سلامت جسمی و روحی فرد دارد که ما در این مقاله سعی داریم شما را با این مزایا آشنا کنیم.

شاید جالب باشد بدانید که تقویت عضلات به دلیل دارا بودن رابطه مستقیم و تناسب اندام می تواند نقش و تاثیر بسیار گسترده‌ای در بالا رفتن اعتمادبه‌نفس فرد داشته باشد و موجب شود که فرد از اعتمادبه‌نفس بالایی برخوردار باشد.


همچنین تقویت عضلات باسن می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی که موجب عدم کنترل ادرار و مدفوع می شود نیز موثر واقع شود و یا در صورت ابتلا به این بیماری‌ها در روند بهبود آن نیز مؤثر باشد.

ورزش کردن و تقویت عضلات همچنین می‌تواند نقش و تاثیر بسیار گسترده و بردن سیستم ایمنی بدن داشته باشد و از ابتلاء فرد به بسیاری از بیماری‌های ویروسی و میکروبی جلوگیری کند به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند که با استفاده از یک برنامه ورزشی دقیق و منظم نقش و تاثیر بسیار زیادی در عدم ابتلا خود به بسیاری از بیماری‌ها داشته باشید .


بنابراین توصیه می‌شود که شما نیست برا این‌که جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و همچنین بیماری ورزش کردن را جدی گرفته و از آن غافل نشوید و با اختصاص دادن ساعتی از شبانه‌روز به ورزش کردن نقش و تاثیر بسیار گسترده‌ای در تناسب اندام و همچنین سلامت جسمی و روحی خود داشته باشید.


بالا رفتن مقاومت بدنی یکی دیگر از اثرات ورزش کردن و تقویت عضلات می باشد که موجب شده است بسیاری از افراد به ورزش کردن دقت و توجه کرده و خواهان انجام ورزش برای بالا بردن مقاومت بدنی خود باشند.


تنگ شدن دیواره رحم و عدم نیاز به عمل‌های جراحی زیبایی زنان یکی دیگر از فواید و مزایای تقویت عضلات باسن می‌باشد که بسیاری از متخصصان زنان و انجام این ورزش‌ها بسیار توصیه می کنند.

کنترل استرس و عدم ابتلا به بسیاری از بیماری‌های روانی یکی دیگر از مزایای ورزش کردن و تقویت عضلات می باشد.


نتیجه گیری

 در پایان توصیه می شود که ورزش کردن را جدی گرفته و با برخورداری از یک برنامه غذایی مناسب و همچنین یک برنامه ورزشی شد تاثیر بسیار زیادی در کنترل استرس و همچنین عدم ابتلا به بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی داشته باشید و در مدت زمانی اندک به تناسب اندام و زیبایی اندام دست یابید و از این طریق بتوانید اعتمادبه نفس خود را افزایش دهید.

همانگونه که گفته شد افزایش اعتمادبه‌نفس در روابط زناشویی و روابط جنسی یکی دیگر از مزایای دستیابی به اندامی زیبا و تناسب اندام و همچنین بزرگ بودن سایز باسن می باشد بنابراین شما میتوانید با ورزش کردن به اعتماد به نفس در روابطتان نیز دست یابید.


ورزش کردن می‌تواند یکی از روش‌های بدون عوارض فرم دهی باسن  در نظر گرفته شود و در مدت‌زمان اندک نقش و تاثیر بسیار گسترده در بزرگ کردن باسن و دستیابی فرد به اندامی متناسب و زیبا داشته باشد.
بنابراین توصیه می‌شود اگر شما نیز خواهان دستیابی به اندامی زیبا و متناسب و همچنین دستیابی به باسنی بزرگ می باشید می‌توانید با اختصاص دادن ساعتی از شبانه‌روز به انجام این ورزش‌ها و تقویت عضلات باسن در مدت زمانی اندک و اندام ایده‌آل خود دست یافته و نقش و تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسمی و روحی خود داشته باشید.


۲۸ , مهر ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید