۶ نکته در لباس شما که شیوه زندگی و شخصیت‌تان را نشان می دهد

لباس شما شیوه زندگی و شخصیت‌تان را نشان می دهد

برای این که شخصیتی موفق در نظر مردم دیده شوید باید علاوه بر تصویر حرفه ای، لباس مناسبی نیز بپوشید. باید به مد کمی اهمیت داد.

لباس هر شخص در نظر مردم شخصیت او را برملا می کند و با پوشیدن خاص لباس می توانید اطلاعاتی درباره سلیقه، شیوه ی زندگی و شخصیت تان در اختیار افراد قرار دهید.


انتخاب صحیح لباس

مثلا انتخاب لباس برای فروشندگان کار بسیار سختی است. فروشندگان بیشتر با مدیران اجرایی و افراد دارای قدرت دیدن می کنند و لازم است در ظاهر خود به چند راهنمایی توجه داشته باشند. در واقع این راهکارها برای افرادی که می خواهند در اذهان عمومی به عنوان یک شخصیت موفق شناخته شوند، مناسب خواهد بود.

لباس شما شیوه زندگی و شخصیت‌تان را نشان می دهد


– نباید از زیور آلات بیش از حد استفاده کنید. برای مثال خانم های موفق هیچ گاه تتو و انگشترهای بزرگ به دست نمی کنند. آقایان نیز نباید از خالکوبی استفاده کنند.

– از کراوات هوشمندانه استفاده کنید زیرا کراوات عکس العمل های متفاوتی ایجاد می کند.

– به خودنویس خود توجه داشته باشید. اگر بخواهید از یک خودنویس زیبا برای نوشتن در یک دفتر کهنه و زشت استفاده کنید مانند این است که با کت و شلوار گیوه بپوشید.

– هیچ گاه جوک های بی مورد تعریف نکنید و با افرادی که جوک های بی مزه و بی ادبانه تعریف می کنند، طوری رفتار کنید که متوجه شود تمایلی برای مطرح کردن این موارد ندارید و در همه حال ادب را رعایت کنید.

– برای این که خود را برجسته تر نشان دهید از ساعت مچی، کمربند و کیف زیبا استفاده کنید.

– هر عطری را به خود نزنید. شاید خود شما به عطری علاقه مند باشید اما در نظر اطرافیان خوشایند نباشد. ارتباط قوی بین عطرو حافظه وجود دارد و ممکن است با زدن عطری خاطرات بد گذشته را تداعی کنید.

بشتر ببینید
اهمیت دوران آشنایی قبل از ازدواج برای 2 طرف رابطه

– در رنگ کت و شلوارتان دقت داشته باشید. شاید یک کت و شلوار بنفش برای محیط تبلیغات، مد و فشن زیبا باشد اما برای یک فروشنده بیمه یا مشاور املاک وجه خوبی ندارد.

جذاب


– شما به عنوان یک فرد موفق در شرکت تان، تصویری از آن شرکت خواهید بود. اگر تصویر غیرقابل اعتمادی داشته باشید، وجه شرکت را زیر سوال خواهید برد.

– هیچ وقت از کفش ها روباز تابستانی استفاده نکنید. لباسهایتان باید همیشه تمیز و اطو کشیده باشد.

– از آرایش ساده و مدل موی رسمی در قرار های کاری تان استفاده کنید.

– افراد موفق هیچ گاه با یک خودکار ارزان در جلسات حاضر نمی شوند و همیشه یک خودنویس زیبا و گران قیمت به دست می گیرند.

– هیچ گاه در قرارهای کاری شلوار جین نپوشید. اما می توانید در مسافرت ها و تعطیلات این مدل شلوار را بپوشید.

– افراد موفق در محیط کسب و کار و قرارهای کاری شان اغلب کت و شلوارهای آبی، خاکستری و مشکی می پوشند. کت و شلوار قرمز ممکن است شما را خیلی جدی نشان ندهد و مناسب یک فرد موفق نمی باشد.


افراد موفق سبک پوشش به خصوصی دارند و هر روز از همان استفاده می‌کنند

چرا افراد موفق هر روز لباس‌های تکراری می‌پوشند؟
جدا از تاثیرات شگفت‌انگیز افراد موفق بر جهان، نبوغ خلاقانه آنها و پیروان آن‌ها، استیو جابز، مارک زاکربرگ و آلبرت انیشتین چه وجه اشتراکی با یکدیگر دارند؟ بله درست حدس زدید: آن‌ها سبک پوشش به خصوصی دارند و هر روز از همان استفاده می‌کنند.

تا به حال فکر کرده‌اید که خود شما نیز می‌توانید این کار را انجام دهید؟ در این جا به برخی از دلایلی اشاره می‌کنیم که چرا باید انجام این کار را مدنظر قرار دهید:

ساده است.
سادگی اغلب به معنای نبوغ است. و پیچیدگی اغلب گیج‌کننده است. احتمالا شما نیز مانند بسیاری از افراد، حداقل ۸۰% از لباس‌هایی که در کمدتان وجود دارد را نمی‌پوشید. به جای این که هر روز خود را ملزم به انتخاب یک لباس و پوشیدن آن کنید، روشی را برگزینید که همواره از یک سبک منحصر به فرد استفاده کنید. سبک خاص شما، تنها متعلق به شماست و می‌تواند با توجه به سلیقه‌ی شما خاص یا معمولی باشد.

بشتر ببینید
6 نکته درباره مراقبت از پوست برای خانم های مسن

شلوار جین و یقه اسکی؟ کت شلوار طوسی یا کت شلوار آبی؟ احتمال این که شما لباس به خصوصی داشته باشید که از پوشیدن آن لذت می‌برید و آن را به سایر لباس‌ها ترجیح می‌دهید وجود دارد، بنابراین لازم نیست که بیش از اندازه فکر کنید و به سختی تصمیم بگیرید.

به سادگی، لباس مورد نظر خود را تعریف کنید، هر آن چه را که برای روزهای هفته می‌پسندید خریداری کنید و کمد لباس خود را با توجه به آن سازمان‌دهی کنید. لباس‌هایی که دیگر برای شما استفاده‌ای ندارند را کنار بگذارید و در نهایت به کمد لباس‌ سازمان‌دهی شده‌ای دست پیدا کنید که همیشه رویای آن را در سر داشتید.

خوش عکس و لباس


نیاز به تصمیم‌گیری ندارید.
ما نسبت به گذشته، در طول روز تصمیمات بیشتری می‌گیریم، آیا باید برای هر روز نیز لباس‌های مختلفی انتخاب کنیم؟ مارک زاکربرگ از آزادی و استقلالی که تی‌شرت طوسی رنگش برای او به همراه آورده است، لذت می‌برد: “من واقعا دوست دارم تا با خیال راحت زندگی کنم و تا جایی که می‌توانم تصمیمات کمتری در مورد هر چیزی به غیر از چگونگی خدمت کردن به مردم، بگیرم.”

زمانی که صبح آغاز می‌شود، اینکه نیازی به تصمیم‌گیری نداشته باشید در آغاز روز بسیار رهایی‌بخش به نظر می‌رسد. به استرس و اضطراب‌های که یک یونیفرم یا یک دست لباس آماده می‌تواند از بروز آن جلوگیری کند فکر کنید. آیا می‌خواهید فردی باشید که همچنان از نظر ذهنی در فکر کمد لباس‌هایش است، در حالی که می‌توانید فردی باشید که در ذهن خود قدم بزرگ بعدی را بر می‌دارد؟

بشتر ببینید
این 10 میوه‌ را با پوست بخورید!

پول خود را پس‌انداز می‌کنید.
زمانی که می‌دانید هر روز چه چیزی می‌پوشید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که همیشه چند مورد اضافی با توجه به انتخاب‌های خود، در زمانی که این لباس‌ها حراج می‌شوند، ذخیره کرده‌اید.


باعث افزایش اعتماد به نفس و تمرکز شما می‌شود.
شما می‌دانید که چه لباس ‌هایی به درد شما می‌خورند. شما نوع بدن خود را می‌شناسید و همین مسئله اعتماد به نفس کافی به منظور تمرکز بیشتر بر روی کارهایتان را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد و در این صورت شما می‌توانید به عضو مفیدتری برای تیم خود تبدیل شوید.

لازم نیست لباسی که برایتان مناسب نیست و تنها به صورت تصادفی آن را خریده‌اید، و یا تنها لباس تمیزی که برای پوشیدن در صبح اختیار داشتید و در آن احساس ناراحتی می‌کنید را بپوشید. با ایجاد یونیفرم به خصوص خود، می‌توانید هر روز شیک باشید و احساس راحتی کنید.


قابل پیش‌بینی است.
مهم‌تر از همه، از طریق تعریف و ایجاد سبکی منحصر و خاص خودتان، آماده هستید تا بر اساس برنامه‌ی روزانه و بدون نیاز به کمترین فکر به جلو پیش بروید. به علاوه، با وجود دنیای دیوانه‌واری که در آن زندگی می‌کنیم، حداقل می‌توانیم از نوع یونیفرم و لباس روزانه‌ی خود اطمینان داشته باشیم و آن را پیش‌بینی کنیم. و به تنها به همین دلیل، این کار مطمئنا ارزشش را دارد.


منبع: بیتوته

در انتها امیدواریم که از مطلب «ملباس شیوه زندگی و شخصیت شما را تغییر می‌دهد» خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۴ , شهریور ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید