مراقبت از دستان با ۲ روش ویژه-هوران

مراقبت از دستان با ۲ روش ویژه

دستان نقش مهمی در زندگی بسیاری از مردان دارند.نه تنها به خاطر اینکه مردم خیلی از کارهایشان را با دست انجام میدهند،بلکه به خاطر اینکه همچنین قسمت مهمی از ظاهر آن ها است.این یعنی مراقبت از ناخن انگشتان و پوست دستتان به گونه ای که آن ها تمیز، مرتب و سلامت بمانند، بسیار مهم است.خوشبختانه، زمانی که شما ابزار های درست داشته در اختیار داشته باشید، مراقبت کردن از ناخن انگشتان و سلامت پوست دستتان آسان است.


روش اول: از ناخن های خود مراقبت کنید

ناخن های خود را حدود یک الی دو هفته یکبار کوتاه کنید، تا آن ها را تمیز و پاکیزه نگاه دارید

از ناخن گیر خود برای صاف کوتاه کردن کل ناخن هایتان و حذف هلال های سفید رنگ در راس آن ها استفاده کنید.ناخن های خود را به صورت منظم کوتاه کنید تا آنها را از بلند شدن ،زبر شدن و خطرناک شدن حفظ کنید.

.برای گرفتن بهترین نتیجه،برای خرید یک کیف اصلاح انگشتان قابل حمل، از یک کلینیک متخصص پوست سرمایه گذاری کنید؛این نوع کیف ها به احتمال شامل وسایل اضافه است که شما میتوانید برای ناخن هایتان از آن ها استفاده کنید مثل قیچی ها پیرایش و یا یک بافر(بافر ناخن یک ابزار آرایشی است که برای براق کردن ناخن های دست و پای شما طراحی شده است، که در درجه اول از طریق سابیدن و سمباده کشیدن بافر روی سطح ناخن ایجاد می شود.)

.ناخن های دست بسیار آهسته رشد میکند، به طور میانگین ۱/۱۰ اینچ(۲.۵ میلی متر)در هر ماه.پس شما نیاز نخواهید داشت غالبا بیش از هفته ای یکبار آنها کوتاه کنید.

*نکته:ناخن های خود را بعد از بیرون آمدن از حمام بگیرید، چرا که آن ها نرم تر میباشند و کوتاه کردن آن ها راحتتر است.

مراقبت از دستان


ناخن هایتان را بعد از کوتاه کردن آنها،سوهان و بافر کنید تا صاف و یکدست گردند

از یک سوهان ناخن برای سوهان کشیدن نقاطی از ناخن تان که لبه گرفته استفاده کنید و آن ها را بتراشید.سپس از یک بافر ناخن برای یکدست کردن نوک زبر ناخن های استفاده کنید و آنها را مرتب نمائید.

.مطمئن شوید از یک بافر با میزان سایندگی ملایم استفاده میکنید تا از خراشیدگی پوست کنار ناخن هایتان جلوگیری کنید.شما میتوانید هر نوع بافری را که میخواهید در فروشگاهی که محصولات مراقبت پوستی میفروشد ، پیدا کنید.

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید :  ۸ پاک کننده طبیعی برای شفاف سازی پوست صورت و بدن


اگر ضروری است که ناخن هایتان را تقویت کنید به آنها تقویت کننده ناخن بزنید

تقویت کننده های ناخن و محکم کننده های ناخت شامل ویتامین هایی هستند که پوست روی ناخن هایتان تقویت میکند که انعطاف پذیرتر باشند.از یک تقویت کننده ناخن به صورت روزانه به مدت دوهفته استفاده کنید تا هرگونه پوکی و یا شکنندگی ناخن ها را درمان کنید.

بشتر ببینید
درباره عفونت مفصلی آرتریت بیشتر بدانید

.شما میتوانید تقویت کننده های ناخن را در اکثر سالن های زیبایی یا داروخانه ها تهیه کنید.بسیاری از تقویت کنندها ، خشک کننده نیز هستند تا هر گونه ماتی ناخن را پاک کنند و در مواردی که میخواهید کدری ناخن را برطرف کنید، میتوانید از آن ها را انتخاب نمائید.

.توجه داشته باشید شما همچنین میتوانید از مرطوب کننده های ناخن استفاده کنید تا از توخالی و ضعیف شدن ناخن ها جلوگیری نمائید.


مراقبت باشید ناخن های انگشتانتان تمیز و خشک باشد تا از رشد باکتری ها جلوگیری کنید

زمانی که دستان خود را در معرض  آب کثیف قرار میدهید مثل زمان ظرف شستن از دستکش های محافظ استفاده کنید.زمانی که دستان خود را میشوئید ، مطمئن شوید همه آب ها از زیر ناخن هایتان خارج میشود و دستان خود را با یک حوله تمیز خشک کنید.

.تماس مکرر و طولانی با آب همچنین میتواند در درازمدت ناخن های شما را خشک و شکننده  نماید و منجر به شکستگی ناخن ها شود.


از گاز گرفتن ناخن هایتان و کندن آن ها خودداری کنید

جویدن ناخن هایتان آن ها را زبر میکند و آن ها در معرض باکتری های دهانتان قرار میدهد.در ضمن از جا کندن ناخن هایتان ، ممکن است باعث شود بافت زنده انگشتان شما پاره گردد که باعث عفونت میشود.

.به همین ترتیب ، کندن کوتیکول های ناخن(به پوستی سخت و شفاف که در محل رویش ناخن های دست و پا قرار گرفته است کوتیکول ناخن گفته می شود) اگر به درستی انجام نشود باعث عفونت میشود.اگر شما درباره ی ظاهر کوتیکول های ناخن خود نگران هستید ، میتوانید آن ها بوسیله افراد حرفه ای شاغل در سالن های زیبایی حذف کنید.


روش دوم: پوست خود را سالم نگاه دارید

مراقبت از دستان


به صورت روزانه از کرم مرطوب کننده برای دستان خود استفاده کنید

استفاده از کرم های پوستی برای دستان حداقل یکبار در روز دستان را نرم میکند و احساس عالی ایجاد میکند.برای بهترین نتیجه ،خصوصا  مرطوب کننده ی آلوئه را که ویژه استفاده دستان طراحی شده را بکار ببرید.

.اگر شما با این ایده که دستانتان بویی مثل بوی کرم بدهد راحت نیستید، انواع مختلفی از کرم های بی بو وجود دارد که میتوانید از آن ها بدون اینکه دستانتان بویی بگیرد،استفاده کنید.

بشتر ببینید
طرز تهیه‌ی 8 شامپوی طبیعی مو در خانه

.هرگونه کرم مرطوب کننده، مثل انواعی که معمولا برای صورت استفاده میشود همچنین میتوان برای دستانتان بکار ببرید.

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید :  ۴ روش نگهداری از پوست و مو

مراقبت از دستان


از یک سنگ پا استفاده کنید تا از پینه ها روی دستانتان راحت شوید

ابتدا دستان خود در تشت آب ولرم به مدت ۱۵ دقیقه نگه دارید تا آنها نرم شوند.سپس ، سنگ پا را به نرمی تا زمانی که پوست نرم است روی پیله های دستان خود بمالید.هر زمانی که پیله ها از دستانتان رفت ، دست از مالیدن آن ها با سنگ پا بردارید.

.برای پیشگیری از آسیب زدن به پوستتان ، از استفاده از سنگ پا بیش از ۱-۳ بار در هفته پرهیز کنید.

.در صورت امکان از یک سنگ پا با پرزهای کوچک استفاده کنید ، .این از یک سنگ پا با سوراخ بزرگ در آن ، دقیق تر عمل میکند.

.برای گرفتن بهترین نتایج،از یک کرم مرطوب کننده زمانی که کارتان را انجام دادید ، استفاده کنید تا به  پوستتان کمک کند بازسازی شود.

.همچنین محصولات دیگری وجود دارید که میتوانید برای درمان پینه های دست استفاده کنید، مثل قرص های شیمیایی.با این حال ، قرص های شیمیایی میتواند باعث اثرات نامطلوب جانبی مثل قرمزی پوست و حتی خراشیدگی پوست شود، پس بیشتر مردم با استفاده ساده از سنگ های پا راحت تر هستند.


دستان خود را با شوینده های ملایم و آب ولرم بشوئید

از شستن دستانتان با آب داغ پرهیز کنید،چرا که آب داغ میتواند روغن های طبیعی روی دستان شما از بین ببرد و دستانتان را در معرض خشکی و خارش قرار دهد.از شوینده معتدل و ملایم استفاده کنید تا از ترک خوردن پوست دستانتان هر زمان که آن ها میشوئید جلوگیری کنید.

.شما باید همیشه دستان خود را بشوئید ، زمانی که دستان بطور واضح کثیف است و هر زمانی که به زباله ، غذای آماده دست میزنید و از دستشویی استفاده میکنید. در هر حال برای پرهیز از ریش ریش شدن پوستتان ، دست های خود را بیش از اندازه نشوئید.(زمانی که این کار ضرورت ندارد)


هر زمان که به بیرون می روید کرم ضد آفتاب به دستان خود بمالید

از یک کرم دست و یا ضد آفتاب با درجه SPF (فاکتور محافظت از آفتاب) حداقل ۲۵ استفاده کنید تا پوست شما در برابر تابش آفتاب محافظت شود.این به شما کمک خواهد کرد از ناراحتی ترک خوردن پوست که از قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید بوجود می آید(مثل ملوناما) ، جلوگیری کنید.

بشتر ببینید
6 نوع از مواد غذایی برای کاهش اضطراب

.هر زمان که برای مدت طولانی در معرض آفتاب قرار میگیرید ، ضد آفتاب را روی دستان خود و سایر قسمت های در معرض آفتاب پوست بمالید ، حتی در پاییز و زمستان.

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید :  ۶ نکته مفید برای رفع عارضه خشکی پوست


اگر پوست دست شما خشک میشود،رطوبت را در خانه خود افزایش دهید

دستان خشک و خارش دار میتواند غالبا نتیجه کمبود رطوبت باشد.یک دستگاه رطوبت در خانه خود قرار دهید تا میزان رطوبت در هوا را افزایش دهد و از سریع خشک شدن دستانتان جلوگیری کند.

.این خصوصا در طی فصل زمستان بسیار مهم است  که زمانی که هوا سرد و خشک تر از هوای معمول میشود به این نکات توجه کنید.

.به طور عمومی، حالت ایده آل میزان رطوبت برای راحتی و خوب بودن سلامتی حدود ۴۰-۵۰ درصد است.از یک رطوبت سنج دیجیتال برای ارزیابی راحت رطوبت هوا در هر اتاق استفاده کنید.


اگر درباره دیدن چیزی بر روی پوستتان نگرانی دارید ، به دکتر مراجعه کنید

این ممکن است شامل یک جوش، یک لکه مشکوک و یا یک شرایط مزمن مثل خارش پوستی باشد.یک دکتر قادر خواهد بود دستان شما را ارزیابی کند و در حالت خوشبینانه تعیین کند که آیا چیزی خوش خیم است یا چیزی نیاز به درمان دارویی دارد.

.برای بهترین نتایج،درباره نگرانی خود از یک متخصص پوست را ویزیت بگیرید ، چرا که آن ها آموزش های ویژه درباره تشخیص و درمان مسائل پوستی دارند.


نتیجه گیری

مراقبت از دستان جز جدایی ناپذیر از زندگی مردان میباشد.سلامت دستان هم تاثیر مستقیم بر سلامت پوست و سلامت عمومی میگذارد و هم در ظاهر زیبا اثربخش است.با داشتن برنامه منظم مراقبت از دستان مثل گرفتن منظم ناخن ها و شستن صحیح آنها میتوان از مشکلات آتی پیشگیری کرد و در صورت بروز مشکل میبایست به یک متخصص پوست مراجعه داشت. مراقبت از دستان جز جدایی ناپذیر از زندگی مردان میباشد.

این مطالب را هم از دست ندهید  : 

۱.   ۱۴ نوع کرم های پوستی و تاثیر آن بر پوست

۲.   زیبایی صورت را با ۱۰ روش طبیعی برای همیشه حفظ کنید

۳.   ۱۰ باید و نباید برای زیبایی پوست صورت


منابع:

  1.  https://www.kidshealth.org/en/kids/your-nails.html
  2. https://nhs.uk/live-well/healthy-body/sunscreen-and-sun-safety
  3. https://www.wikihow.com/Care-for-Your-Hands-Men

در انتها امیدواریم که از مطلب « مراقبت از دستان با ۲ روش ویژه » خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۲۱ , آبان ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید